• page-cover-seat

Eger opäť šťastie nepriniesol

Predčasná radosť prináša sklamania – zvykne sa hovoriť a museli sme si to povedať aj my pri neplánovanom ukončení prvej súťaže v sezóne jednu rýchlostnú skúšku pred cieľom. Napriek starostlivej príprave celého tímu Citroën Slovakia a pohodovým dvom tréningovým dňom, ktoré nás naplnili dostatočnou dávkou odvahy a sebavedomia, sme s Egeru opäť odchádzali sklamaní.

Automobilové súťaže rally sú krásne aj nemilosrdné v tom, že výsledky sa spočítavajú až na cieľovej rampe a o čiastkových úspechoch je zbytočné hovoriť. Napriek tomu sa podelíme aspoň o pár postrehov z náročnej dvojdňovej súťaže, po ktorej do našej zbierky nepribudol pohár, ale ďalšie skúsenosti.

Podľa očakávania maďarskí organizátor pripravil ťažkú, miestami veľmi rýchlu a miestami mimoriadne technickú trať, na ktorej okrem zákrut a rozmanitých povrchov ciest číhali na posádky najmä nevyspytateľné asfaltové zákruty s extrémne znečisteným povrchom, kde sa z vnútornej strany mimo cesty dostalo na trať mimoriadne množstvo štrku (!), čím sa súťaž stáva v podstate lotériou, v ktorej sa vsádza na rýchlosť, akou sa dá ešte auto udržať na trati. My sme po minuloročnej skúsenosti o tomto probléme vedeli a darilo sa nám vyhýbať podobným nástrahám celý prvý deň.

Nešťastnou zhodou okolností, (ktoré sa tiež ťažko vysvetľujú i chápu po skončení súťaže) nám organizátor ku koncu prvého dňa nadeli v jednej časovej kontrole penalizáciu 120 sekúnd za predčasný príjazd do časovej kontroly, kde vstupnú tabuľu zakrývalo stojace vozidlo, čomu sme nechceli veriť, no striktné rozhodnutie znamenalo posun o asi 50 miest v absolútnom hodnotení. Adekvátne nám to pohoršilo aj postavenie v triede A6, ktorá je pre nás zaujímavá. V snahe vylepšiť nelichotivé postavenie vo výsledkoch dôraznejšou jazdou sa stalo  to, čomu sme sa chceli vyhnúť najviac – na štrkom posiatej ceste sa auto vybralo svojim smerom – a zastavil nás až stĺp elektrického vedenia. Po nie vážnom náraze sa však poškodil chladič, čo vždy znamená STOP.

Obrovskou smolou je, že to bolo v predposlednej rýchlostnej skúške, po ktorej nasledovala záverečná – mimochodom krátko po doštartovaní prvých vozidiel zrušená skúška, čiže sme boli v skutku pár kilometrov od cieľa. Egerskú smolu sa nám teda nepodarilo pretrhnúť, hádam budeme šťastnejší v Prešove na prvého mája.

Video - START AUTÓ RALLYE EGER 2009, onboard RS4 Egerszalók


 

Video - START AUTÓ RALLYE EGER 2009, onboard RS10 Tarnaszentmária


 

Fotografie: Rally Eger 2009


Bookmakers bonuses with gbetting.co.uk website.